Tavoitteeni
on suorittaa mahdollisimman pitkä yhtäjaksoinen työharjoittelu
yhdessä paikassa ja harjoittelun päätteeksi työllistyä samaan
paikkaan. Uskon, että muutaman harjoittelukuukauden jälkeen pystyn
toimimaan ja melko täysipainoisena työntekijänä, ainakin
joissakin tehtävissä. Luonnollisesti aion tehdä työnantajaan niin
vahvan vaikutuksen työtaidoillani, persoonallani ja esim. saamallani
asiakaspalautteella ettei työnantaja enää harjoittelun päättyessä
halua päästää minua pois. Uskon,
että monipuolisen kokemukseni ansiosta minut voi laittaa melkein
minkälaiseen asiakaspalvelutilanteeseen tahansa ja luottaa siihen
että lopputulos on hyvä. Olen rauhallinen ja luottamusta herättävä
eikä minulla mene sormi suuhun kiperässäkään tilanteessa. Olen
positiivinen ja iloinen ja välitän sitä myös ympärilleni.
Työllisyys
matkailualalla on myös melko heikko ja uskon, että työharjoittelu
on ehdottomasti ihan paras ja todennäköisin tapa työllistyä
alalle. Etenkin, kun samaan aikaan mm. ammattikorkeakouluista
valmistuu matkailun tradenomeja, kansanopistoista matkaoppaita jne.
Kilpailu on kovaa.
Mahdollisesti tulevaisuudessa toimin itse yrittäjänä matkailualalla.
Mahdollisesti tulevaisuudessa toimin itse yrittäjänä matkailualalla.
Asun
Riihimäellä ja olin ajatellut, että työmatka tai mahdollisesti
muutto pääkaupunkiseudulle ei olisi mikään mahdottomuus,
enemminkin tulevaisuudessa todennäköisuus. Näin siis vielä reilu
viikko sitten. No kävi kuitenkin niin, että unelmien koti löytyi
Hämeenlinnasta ja sen myötä muuttui myös tuleva suunta.
Olen
mielestäni parhaimmillani asiakastilanteissa ja esim. aiemmassa
matkaoppaan työssäni sain paljon hyvää palautetta sekä
työkavereilta että asiakkailta erityisesti retkistä ja
laadunkehityksestä toisaalta olin myös kuukaudesta toiseen paras
myyjä. Hyvä asiakaspalvelu
on henkilökohtaista, ystävällistä ja nopeaa. Asiakaspalvelija on
ammattitaitoinen ja osaa kuunnella ja ymmärtää asiakkaan tarpeita.
Asiakaspalvelija on aina yrityksen käyntikortti eivätkä
stressaavat tai haasteelliset tilanteet välity asiakkaalle vaan
palvelukokemus on aina miellyttävä lopputuloksesta
riippumatta. Kaikki ovat kuulleet urbaanilegendoja
matkapppaan työstä ja niistä vaativista ja välilä ihan
hulluistakin asiakkaista. Voin kertoa, että suurin osa niistä
jutuista on varmasti totta. Nautin myös niistä työtilanteista, kun
jokin pattitilanne saatii ratkaistua molempia osapuolia tyydyttävällä
tavalla, vaikken Atlantin kovalle aallokolle voinutkaan
mitään. Asiakaspalvelussa
parasta on tyytyväinen asiakas ja välitön palaute. Pidän
ongelmanratkaisusta ja erityisesti hankalan tilanteen selvittäminen
hienosti innostaa eteenpäin.
Olen
jo hakenut harjoittelupaikkaa isosta matkatoimistosta, jonka
palveluvalikoima on hyvin monipuolinen ja laaja. Peukut pystyyn,
torstaina treffaan toimistusjohtajan.
Työtehtävinäni
ovat tulevaisuudessa asiakaspalvelu, puhelintyö, päätetyöskentely
esim, lippujen kirjoitus, laadunkehitys, messut, päiväretkien
opastus jne, siis hyvin monipuolista ja vaihtelevaa pääasiassa
siistiä sisätyötä. Työpaikassa
on tärkeää hyvä yhteishenki ja että voi työskennellä ihmisten
kanssa, jotka myös ovat ammattitaitoisia ja innostuneita.
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaMonipuolista pohdintaa top-paikan lisäksi sekä omista vahvuuksistasi että siitä millaista on hyvä asiakaspalvelu - tästähän voi vähemmän kokeneet (esim. minä :D ) oppia jotain :)
VastaaPoista