sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Töihin harjoittelemaan

Tavoitteeni on suorittaa mahdollisimman pitkä yhtäjaksoinen työharjoittelu yhdessä paikassa ja harjoittelun päätteeksi työllistyä samaan paikkaan. Uskon, että muutaman harjoittelukuukauden jälkeen pystyn toimimaan ja melko täysipainoisena työntekijänä, ainakin joissakin tehtävissä. Luonnollisesti aion tehdä työnantajaan niin vahvan vaikutuksen työtaidoillani, persoonallani ja esim. saamallani asiakaspalautteella ettei työnantaja enää harjoittelun päättyessä halua päästää minua pois. Uskon, että monipuolisen kokemukseni ansiosta minut voi laittaa melkein minkälaiseen asiakaspalvelutilanteeseen tahansa ja luottaa siihen että lopputulos on hyvä. Olen rauhallinen ja luottamusta herättävä eikä minulla mene sormi suuhun kiperässäkään tilanteessa. Olen positiivinen ja iloinen ja välitän sitä myös ympärilleni.
Työllisyys matkailualalla on myös melko heikko ja uskon, että työharjoittelu on ehdottomasti ihan paras ja todennäköisin tapa työllistyä alalle. Etenkin, kun samaan aikaan mm. ammattikorkeakouluista valmistuu matkailun tradenomeja, kansanopistoista matkaoppaita jne. Kilpailu on kovaa.
Mahdollisesti tulevaisuudessa toimin itse yrittäjänä matkailualalla. 

Asun Riihimäellä ja olin ajatellut, että työmatka tai mahdollisesti muutto pääkaupunkiseudulle ei olisi mikään mahdottomuus, enemminkin tulevaisuudessa todennäköisuus. Näin siis vielä reilu viikko sitten. No kävi kuitenkin niin, että unelmien koti löytyi Hämeenlinnasta ja sen myötä muuttui myös tuleva suunta.  

Olen mielestäni parhaimmillani asiakastilanteissa ja esim. aiemmassa matkaoppaan työssäni sain paljon hyvää palautetta sekä työkavereilta että asiakkailta erityisesti retkistä ja laadunkehityksestä toisaalta olin myös kuukaudesta toiseen paras myyjä. Hyvä asiakaspalvelu on henkilökohtaista, ystävällistä ja nopeaa. Asiakaspalvelija on ammattitaitoinen ja osaa kuunnella ja ymmärtää asiakkaan tarpeita. Asiakaspalvelija on aina yrityksen käyntikortti eivätkä stressaavat tai haasteelliset tilanteet välity asiakkaalle vaan palvelukokemus on aina miellyttävä lopputuloksesta riippumatta. Kaikki ovat kuulleet urbaanilegendoja matkapppaan työstä ja niistä vaativista ja välilä ihan hulluistakin asiakkaista. Voin kertoa, että suurin osa niistä jutuista on varmasti totta. Nautin myös niistä työtilanteista, kun jokin pattitilanne saatii ratkaistua molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla, vaikken Atlantin kovalle aallokolle voinutkaan mitään. Asiakaspalvelussa parasta on tyytyväinen asiakas ja välitön palaute. Pidän ongelmanratkaisusta ja erityisesti hankalan tilanteen selvittäminen hienosti innostaa eteenpäin.

Olen jo hakenut harjoittelupaikkaa isosta matkatoimistosta, jonka palveluvalikoima on hyvin monipuolinen ja laaja. Peukut pystyyn, torstaina treffaan toimistusjohtajan.
Työtehtävinäni ovat tulevaisuudessa asiakaspalvelu, puhelintyö, päätetyöskentely esim, lippujen kirjoitus, laadunkehitys, messut, päiväretkien opastus jne, siis hyvin monipuolista ja vaihtelevaa pääasiassa siistiä sisätyötä. Työpaikassa on tärkeää hyvä yhteishenki ja että voi työskennellä ihmisten kanssa, jotka myös ovat ammattitaitoisia ja innostuneita.




2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Monipuolista pohdintaa top-paikan lisäksi sekä omista vahvuuksistasi että siitä millaista on hyvä asiakaspalvelu - tästähän voi vähemmän kokeneet (esim. minä :D ) oppia jotain :)

    VastaaPoista